The adventure of our family began way back in 1896 when Silvio Coppo, the progenitor, settled in Liguria, in Ventimiglia, and decided to sell the wines of his native land, Piedmont. The business grew rapidly and his sons, Mario and Giovanni, decided to transform the business: they first dedicated themselves to the artisanal production of soft drinks, then of extracts for spirits and alcoholic drinks.
Our origins, our traditions.
Despite the serious damage suffered during the war, dedication and passion for the work prevail and strengthen the spirit. Mario and Giovanni do not lose heart and the production laboratory is reborn: in a few years Coppo products have had great success so much that, in the 1950s, it was decided to internationalize the company, crossing the nearby French border.
The third generation also entered the scene in the 1970s: Silvio, Giampiero Giuseppe and Mario observed the commercial trend of the city with great attention and understood that the time had come to open modern and innovative retail outlets. In the 1980s, in fact, not only the well-tested Coppo drinks were sold, but also a refined selection of food specialties.
Giovanni Coppo
Mario Coppo Junior
Mario Coppo: il made in Italy nel mondo.
Con la fiducia acquisita sui mercati nazionali ed esteri nei decenni, la nostra famiglia decide così di intraprendere un’ulteriore attività di trading anche verso i lontani mercati asiatici. È proprio in questo momento che si rende conto di quanto il “made in Italy”, soprattutto nel settore “food,” sia davvero apprezzato: le eccellenze gastronomiche nazionali raggiungono le tavole più lontane e diventano una sorta di “status symbol”.
La fine del 20° secolo, dopo l’ingresso in campo della quarta generazione, vede la Coppo SpA fare il primo importante acquisto nel settore “produttivo” del food, incorporando una storica azienda di Taggia, già pluripremiata per l’eccellente qualità dei suoi prodotti come pesto ligure, paté di olive e salse tradizionali italiane.
È così che Mario Junior, figlio di Giovanni, chimico esperto già responsabile di tutta la produzione nell’azienda di famiglia, si innamora definitivamente del magico mondo del cibo e crea un nuovo brand che porta sempre il cognome di famiglia. Nel 2008 la Mario Coppo Specialità Alimentari Srl viene scorporata anche giuridicamente dalla storica Spa e Mario Junior ne diventa direttore e amministratore unico.